[an error occurred while processing the directive] [an error occurred while processing the directive]
2018. június 22, péntek   Paulina

Alacsonyküszöbű szolgáltatások

Feltöltve: 2013. Június 26. 11:53:08

A Szent Erzsébet Karitász Alapítvány Rév Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szervezeti és Működési Szabályzatának az alacsonyküszöbű szolgáltatásról szóló kiegészítése a szolgáltatás sajátosságait tükrözi. A két szabályzat együttesen érvényes. 

I.                   Az alacsonyküszöbű szolgáltatás bemutatása, tevékenysége

1.      A szolgáltatás bemutatása

A megkereső és partiszervíz program előkészítése 2004. novemberében kezdődött el, a drop in szolgáltatás előmunkálatai pedig 2005. júniusában indultak meg, melyet a GYISM, majd később ICSSZEM által kiírt pályázati projektek tettek lehetővé.

2008. január elsejétől a RÉV Szolgálat alacsonyküszöbű szolgáltatásait A szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 65/A. § alapján végzi.

Az intézmény alacsonyküszöbű szolgáltatása két elemből tevődik össze:

  • a megkereső (elérő) program és partiszervíz,
  • drop in

 Az alacsonyküszöbű szolgáltatásokat egymásra épülő, mégis elkülönülő ellátási formaként értelmezzük.

a)      Megkereső munka konkrét tevékenységét két részre bontottuk, egyik része a munkának közvetlenül a célcsoportra irányuló, a másik része pedig az ellátási terülten élőkre, a célcsoport szűkebb és tágabb értelemben vett társadalmi közegére irányul.  

     Partiszervíz

A szórakozóhelyen való jelenlétet egyrészt a megkereső munka egyik formájaként értelmezzük, másrészt azonban célja a biztonságosabb táncolás és szórakozás elősegítése és szemléletmódjának közvetítése a zenei/elektronikus partikon.

A fogyasztók számára biztosítandó legszükségesebb szolgáltatások:

  • információnyújtás és tanácsadás a drogokról, hatásukról, veszélyeikről,
  • fertőző megbetegedések megelőzése edukációval, szóróanyagok segítségével,
  • a testi vagy lelki egészségi problémákkal küzdő fiatalok támogatása, segítése,
  • együttműködés a szervezőkkel, valamint az engedélyező hatóságokkal a biztonság és az egészség témakörében pl. szellőztetés, ivóvíz biztosítása,
  • pihenési lehetőség,
  • a célcsoport ellátása ártalomcsökkentő eszközökkel pl., vitamin, szőlőcukor, 
  • krízisintervenció,
  • segítő intézményekbe történő delegálás.

b)      Drop in

A drop in szolgáltatás, olyan stabil hely, állandó személyzettel, rugalmas nyitva tartással, ahol a szerhasználó minimális elvárások mellett alapvető egészségügyi és szociális szükségleteit (pihenés, józanodás) kielégítheti, ill. ártalmait csökkentheti. 

Alapvető tevékenységek:

  • Szűréshez való hozzájuttatás megszervezése pl. hepatitis B,C,
  • Alapvető egészségügyi eszközök és készítmények biztosítása,
  • Segítő intézménybe delegálás,
  • Krízisintervenció,
  • Motivációs beszélgetésvezetés,
  • Pihenési, józanodási lehetőség biztosítása,
  • Alapvető higiénés szükségletek kielégítésének biztosítása (pl. fürdés),
  • Étel, ital (zsíros kenyér, meleg tea stb.) biztosítása,
  • Szociális segítés.

2.      Ellátottak köre

Szekszárd városában, valamint Tolna megyében élő szerhasználat által veszélyeztetett és/vagy érintett populációja.

3.      A szolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő közötti kapcsolattartás módja 

A szolgáltatásaink és programok döntő része közvetlen, személyes segítő kapcsolatot feltételez, így közvetlenül a segítővel való találkozások révén valósul meg a kapcsolattartás, elsősorban a kliens saját szociális illetve lakó - környezetében. 

4.      A szolgáltatások személyi és tárgyi feltételei

Személyi feltételek

A szolgálatot 1 fő közösségi koordinátor vezeti teljes munkaidőben.

Főállású munkatársak száma 3 fő.

Tagjai:

a)      1 fő koordinátor, aki a konzultáns teendőket is ellátja.

b)      2 fő segítő

A segítő feladata:

  • Ártalomcsökkentő szolgáltatások nyújtása, (veszélyek, ártalmak, azok mérséklési lehetősége, rizikó faktorok, védő tényezők stb.),
  • közreműködés a kliens kardinális szükségleteinek kielégítésében (pihenés, fürdés, étkezés),
  • krízisintervenció,
  • foglalkozik a közösség és a kliens érzelmi, spirituális, kapcsolati problémáival,
  • szorosan együttműködik más szolgáltatókkal az ellátott érdekében,
  • szociális és egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzájutás elősegítése,
  • programszervezés,
  • információs kiadványok elkészítésében és terjesztésében való közreműködés,
  • az ellátási terület felkeresése, 
  • segíteni a klienst motiváló tényezők feltárásában, viselkedésének kockázat észlelésében, hangsúlyozni a változáshoz szükséges okokat, és a nem változás kockázatait (információnyújtás, motivációs interjú).
  •  



 
Virtuális séta »
 
Látogatók száma
összes:522 216
napi:119
online:2
Utolsó módosítás
2018.06.22. 09:02
 
Hol is vagyunk? »